Testy Wydolnościowe

     Nie wiesz jak trenować ?, chcesz sprawdzić swoją wydolność i zoptymalizować trening, przygotowujesz się do maratonu chcesz dobrać odpowiednie tętno i prędkości biegowe?, a może chcesz po prostu osiągać lepsze wyniki w swojej dyscyplinie sportu?

         Oferta skierowana jest do Klubów sportowych, sportowców, osób amatorsko uprawiających rekreację ruchową, czy chcących zmienić styl życia na aktywny. Jeśli planujesz osiągać lepsze wyniki, zacznij kontrolować swój organizm, szczególnie w takich dyscyplinach jak: zespołowe gry sportowe, biegi, jazda na rowerze czy triathlon.  

         Ustalimy poziomu wytrenowania twojego organizmu, pokażę Ci jak kontrolować swój trening, dobierać optymalne obciążenia, zapoznasz się z pracą na profesjonalnym Sport-testerze, poznasz swoje tętno i prędkości biegowe na progach przemian aerobowych i anaerobowych, optymalne tętno spalania tkanki tłuszczowej. Pamiętaj, że wartości te stale zmieniają się pod wpływem regularnego i zaplanowanego treningu.

         Kontrola poszczególnych zdolności motorycznych zwłaszcza w zespołowych grach sportowych musi mieć swoje miejsce w warsztacie każdego trenera. Na podstawie badań będziemy mogli obiektywnie ocenić indywidualne predyspozycje zawodnika (szybkościowe, wytrzymałościowe itp.) do gry na danej pozycji oraz dobrać zawodnikowi odpowiednie obciążenia treningowe. Dowiesz się jak przepracował okres urlopowy i  jak powinien wyglądać dla niego okresu przygotowawczy. Testy są również użytecznym sprawdzianem stanu gotowości zawodnika do sezonu, meczu, aktualnej dyspozycji - czy nie jest przetrenowany, czy mieści się w granicach swoich możliwości czasowych, ile mu brakuje do pełnej dyspozycji z przed kontuzji, itp.

       Testowanie powinno odbywać się w warunkach zbliżonych od uprawianej dyscypliny sportu około 6 razy w ciągu jednego sezonu w zależności od uprawianej dyscypliny i okresów startowych. W piłce nożnej badania powinno wykonywać się minimum sześć razy w roku, a nawet częściej, kontrolne testy wskazane są także w trakcie okresu startowego aby  monitorować aktualną dyspozycję zawodnika.

Czas testowania zawodników gier zespołowych:

  1. Początek okresu przygotowawczego (lato)
  2. Koniec okresu przygotowawczego(ok. tydzień przed startem rundy jesiennej)
  3. Końcówka okresu przejściowego (rundy jesiennej)
  4. Początek okresu przygotowawczego (zima)
  5. Koniec okresu przygotowawczego (ok. tydzień przed startem rundy wiosennej)
  6. Koniec okresu przejściowego (rundy wiosennej)

     

                    Przede wszystkim żeby mieć jakikolwiek punkt odniesienia do wyników, testy należy regularnie powtarzać i dopiero po kilku takich próbach możemy wyciągać wnioski. Częstotliwość badań wpływa nie tylko na stan wiedzy na temat poziomu wytrenowania, ale również motywuje zawodników do dalszej pracy. Trenerowi z kolei daje odpowiedź na skuteczność stosowanego programu treningowego, a także ewentualne korekty. Testy wykonywane są na stadionowej bieżni, hali, terenie lub w miejscu wskazanym przez klienta.

     

    Po kilku dniach od przeprowadzonych badań otrzymujesz ode mnie:

    • Opracowanie i porównanie wyników w formie elektronicznej i papierkowej.
    • Analiza i interpretacja wyników.
    • Porównanie badań z wcześniejszymi wynikami testów.
    • Wskazówki i zalecenia treningowe

     Jeśli masz propozycję innej próby wysiłkowej, wszystko jest kwestią ustalenia.

    Testy można modyfikować w zależności od uprawianej dyscypliny.

     Zapoznaj się z oferta i skontaktuj się!

    Tel. 531-981-231