Trening z zespołem sportowym

Przygotowuję i prowadzę jednostki treningowe dla zespołów różnych dyscyplin sportowych łącząc trening wydolnościowy z funkcjonalnym. korzystam przy tym z najnowocześniejszych metod treningowych oraz trenażerów min. taśmy TRX, RIP Trainery, piłki gimnastyczne, lekarskie, bosu, gumy oporowe, rezystory prędkości, drabinki koordynacyjne, sztangi, hantle, liny, opony , młot, kettlebele, worki bokserskie itp.

Zajęcia dopasowuję do celów oraz obciążeń realizowanych w danym okresie treningowym.

Ideą Treningu funkcjonalnego jest kształtowanie koordynacji nerwowo- mięśniowej poprzez ćwiczenia wielostawowe w warunkach zachwianej równowagi. Dzięki czemu poprawie ulega elastyczność, mobilność (zakres ruchu) oraz siła mięśni głębokich, stawów, więzadeł czy więzozrostów, a co za tym idzie zmniejsza się ryzyko występowania kontuzji. Core stability (stabilizacja centralna tułowia) to system ćwiczeń kształtujących mięśnie kompleksu biodrowo- miedniczo- lędźwiowego, które odpowiedzialne są za stabilizacje kręgosłupa i miednicy. Angażowanie mięśni głębokich, stabilizuje kręgosłup, miednicę, barki poprawiając stabilizację tułowia. Większość czynności związanych z poruszaniem zaczyna się od kręgosłupa, dlatego ważne jest aby trening obejmował okolice tułowia. Cross trening jest programem treningu łączącym w sobie siłę, wytrzymałość, szybkość, koordynację, elementy wielu dyscyplin sportowych - zaczynając od podnoszenia ciężarów (m.in. zarzut, podrzut, rwanie), przez bieganie długodystansowe, interwałowe, gimnastykę, pływanie, jazdę na rowerze czy wiosłowanie. W rzeczywistości "bierze" wszystko co najlepsze z większości dyscyplin sportowych.

Obecnie w zespołowych grach sportowych najważniejsza jest szybkość, dynamika, siła eksplozywna – czyli zdolność rozwijania maksymalnej siły, prędkości w jak najkrótszym czasie. Kto ile przebiegnie w danym meczu zeszło już na drugi plan. Myśląc o atletyce sportowej ważne są także gibkość i koordynacja, a do tego potrzebny jest trening funkcjonalny oraz stabilizacja tułowia. Stabilizacja centralna to podstawa pracy nad koordynacją, szybkością czy skocznością. Zawodnik w czasie meczu potrzebuje idealnego odbicia, żeby wygrać pojedynek w powietrzu. Musi to zrobić w odpowiednim momencie, a do tego potrzebuje określonego napięcia mięśniowego. Dlatego cały gorset mięśniowy, który stabilizuje tułów, trzeba odpowiednio wypracować.

Ceny ustalamy indywidualnie w zależności od liczby zaplanowanych treningów.

Zapraszam do Kontaktu