Żywienie Młodych Sportowców

Prawidłowe odżywianie, jest głównym czynnikiem wpływający na wzrost oraz rozwój młodego organizmu, wywiera także zasadniczy wpływ na osiągane wyniki sportowe. Młody sportowiec pozbawiony odpowiedniego zapasu substancji energetycznych lub prawidłowego nawodnienia nie będzie mógł rozwinąć swoich maksymalnych możliwości. Aby ten cel uzyskać, młodzi zawodnicy nie tylko powinni wiedzieć, co mają spożywać, ale także dlaczego, kiedy i w jakiej ilości. Przede wszystkim o sposobie odżywiania młodego sportowca powinna wiedzieć jego najbliższa rodzina. Od najmłodszych lat rodzice powinni wyrabiać w dziecku właściwe nawyki żywieniowe pokazując, że zdrowe jedzenie nie koniecznie równa się „nie dobre” czy brak słodyczy. Pamiętaj, że w okresie rozwoju młodego organizmu zapotrzebowanie na składniki odżywcze jest inne niż u osób dorosłych i musi być dostosowane do wieku, płci i poziomu aktywności fizycznej. Maluchy są wulkanem energii, ciągle biegają, podskakują, wszędzie ich pełno i nigdy nie mają dosyć. Aby miały na to silę i prawidłowo się rozwijały musimy pamiętać o właściwej diecie, którą przy odrobinie inwencji twórczej zamienimy w przyjemny i smaczny nawyk. Dlatego w czasie konsultacji z młodym sportowcem, głównym zadaniem będzie edukacja rodziców.

Konsultacja trwa ok. 60 minut, i składa się z kilku etapów: Najpierw w czasie prezentacji multimedialnej przeprowadzimy:

  1. Wywiad zdrowotny,(przeciwwskazania medyczne, choroby itp.)
  2. Określimy typ budowy ciała i tempo przemiany materii
  3. Przeanalizujemy dotychczasowy sposób odżywiania
  4. Ustalimy harmonogram dnia i treningów
  5. Ustalimy cele i szacowany czas ich osiągnięcia
  6. Wskażę korzyści odpowiednio zbilansowanych posiłków i zmotywuje do działania.

Pomocne będą wyniki badań (maksymalnie z ostatnich 3 miesięcy ) moczu i krwi – cukier, cholesterol, profil tarczycowy. Jeśli przyjmujesz stałe leki zapamiętaj ich nazwę.

     Dalej przejdziemy do analizy składu ciała (zobacz w zakładce: analiza składu ciała jak się do niej przygotować). Dowiemy się jaka jest masa ciała, poziom tkanki tłuszczowej, tkanki mięśniowej, zawartość wody, masa kości, zapotrzebowanie energetyczne czy wiek metaboliczny. Wszystkie te parametry posłużą do zdiagnozowania organizmu i wybrania odpowiedniego programu żywienia i suplementacji. Po analizie automatycznie zakładana jest karta klienta w której będą zapisywane okresowe pomiary, cele oraz efekty pracy. Następnie przeprowadzamy pomiary obwodów ciała (talia, brzuch, biodra, udo, łydka, biceps), kolejnym pomiarem będzie ciśnienie tętnicze krwi. Możemy również za pomocą gleukometru sprawdzić cukier we krwi.

       Po około czterech dniach od wizyty otrzymujesz ode mnie teczkę z pełną analizą wyników, wskazówkami zdrowego żywienia, indywidualną rozpisaną dietą i suplementacją na 14 dni, a także zalecenia treningowe. Dieta będzie zawierać odpowiednio zbilansowane posiłki (z wyliczeniem kalorii, białka, węglowodanów oraz tłuszczu), dostosowane do zapotrzebowania energetycznego, harmonogramu dnia, aktywności fizycznej, preferencji żywieniowych i stanu zdrowia. Wskaże jak komponować swoje własne zdrowe potrawy. Na czas 4 dni oczekiwania na jadłospis otrzymujesz ode mnie dzienniczek żywieniowy, który na bieżąco wypełniasz oraz krokomierz który obliczy twoją dzienną aktywność. W dniu odbioru jadłospisu nastąpi analiza zanotowanych posiłków i aktywności fizycznej, a także wprowadzenie stosownych korekt.

Na konsultacje umawiamy się telefonicznie 531-981-231

Cennik

Usługa

Cena

Konsultacja

60zł

Jadłospis 14 dni

100zł

Konsultacja kontrolna

40zł