Żywienie w Sporcie

Nawet najlepiej dopasowana dieta i suplementacja zaspokajająca organizm na wszystkie składniki odżywcze nie gwarantuje wygrania zawodów czy meczu, ale z pewnością podnosi możliwości zawodnika do osiągnięcia aktualnie maksymalnych możliwości.  

Jeżeli w naszym organizmie brakuje określonych składników energetycznych (węglowodanów, tłuszczy), budulcowych (białka) wody, witamin czy soli mineralnym wtedy nasz ustrój wysyła sygnały objawiające się pogorszeniem podstawowych zdolności motorycznych jak siła, szybkości, wytrzymałości, koordynacja, obniżonym poziomem koncentracji, drażliwością, znużeniem, a ponadto zwiększa się ryzyko odniesienia kontuzji.

Jeśli chcesz osiągać lepsze wyniki w swojej dyscyplinie sportu, to największych rezerw oprócz treningu szukaj właśnie w sposobie odżywiania. Prawidłowo zbilansowana dieta zaopatrzy organizm w odpowiednią ilość składników odżywczych i minerałów, co optymalnie zwiększy tolerancję organizmu na znoszenie obciążeń treningowych oraz usprawni regenerację. Ustalimy Twoje zapotrzebowanie na węglowodany, tłuszcze, białko, witaminy i sole mineralne, które uzależnione są od : uprawianej dyscypliny, objętości i intensywności wysiłku, wieku, płci, stanu zdrowia i innych czynników.  Ułożymy jadłospis w zależności od struktury okresu treningowego w którym aktualnie się znajdujesz (okres przygotowawczy, startowy lub przejściowy). Dowiesz się czym się odżywiać i nawadniać przed meczem, zawodami, treningiem w ich trakcie, a także po ich zakończeniu.  Rozpiszę niezbędną suplementację dostosowaną do rodzaju wysiłku fizycznego i charakteru twojej dyscypliny sportowej. Pamiętaj, że w  60% swoje mięśnie  budujemy w kuchni, a w 40% odpowiednim treningiem.

Profesjonalne podejście do żywienia jest równie ważne jak dostosowanie treningu do zawodnika. Dobrze zbilansowana dieta i suplementacja powinna być elementem uzupełniającym trening, przyspieszającym regenerację oraz zapewniającym optymalny rozwój organizmu na różnych etapach treningu w sezonie.

Pamiętaj, że właściwy sposób odżywiania nie gwarantuje sukcesu, ale zwiększa szanse na jego osiągnięcie!